Alla inlägg den 12 november 2010

Av Erika Goldkuhl - 12 november 2010 10:08

Tänkte bara uppdatera lite kort om den gångna veckan då det hänt ganska mycket, både bra och dåliga saker.


I måndags så var det skola fick en 3 stora uppgifter som skulle vara klara idag men vi i min seminariegrupp fick klart alla redan i onsdag när vi satt från 9-15.30 :) Så det var riktigt skönt att allt var klart när vi skulle redovisa igår.


I tisdags så hände inte så mycket var i skolan på förmiddagen för att sen på kvällen få skjuts ut till fredde av mamma :)


I onsdags så var jag i skolan och gjorde klart uppgifterna med min seminarie grupp. Sen smsar mamma där på förmiddagen någon gång att hon halkat utanför jobbet och slagit i huvudet så jag ringer orolig som jag blev! Hon mådde inte så bra kan man väl säga i alla fall hon fick senare åka in med ambulans till sjukhuset för att kolla så hon inte fått någon inre blödning i huvudet. Så pappa smsar på eftermiddagen att mamma sitter på röntgen men är okej. Det var även jag som fick ringa pappa efter jag pratat med mamma på förmiddagen för att han skulle ringa så att eve skulle kunna ta sig hem från träningen med någon annan. Så strax efter 12 var pappa på sjukhuset för att se hur mamma  mådde då mammas arbetskamrat försökt få tag i pappa innan när mamma åkte in med ambulansen från början men då pappa inte kunde svara. Men allt löste sig och mamma hade en lätt hjärnskakning. Men troligen så sträckte hon till sig ganska rejält i fallet då hon spände sig för hon har nu ont i hela överkroppen så bara att hoppas på att det går över snart nog.Är nog som mamma säger vi har hela familjen änglavakt, någon som vakar över oss.


Igår så var det redovisning vilket gick bra, fick även en ordentlig information om hur vi ska skriva våra uppsatser/texter om vfu:n som vi nu äntligen ska ut på igen på måndag!! :D Då blir det 2 underbara veckor till på min fina förskola!! :D Har saknat barnen så så mycket!! :D Satt för övrigt i tisdags när jag åkte hem från skolan och tänkte massa på dem och hur mycket jag saknade dem haha så ska bli skönt att få komma tillbaka 2 veckor till! :)


Idag är man ledig och skridskoskola vid 5 :) Så drar med mig Chatrine till marieberg om någon timme så kanske kan vara bra att börja gå och duscha nu kanske? :)


I onsdags så ringde även cultural care så nu är det sagt, nu är jag inaktiverad. Ni som undrar varför så är det för att det krockar mycket med mina studier spec. då lärarprogrammet ska göras om totalt till hösten men nu verkar det som att jag inte får plats istället. Men när jag bestämde mig för en vecka sen för att inte åka så var det som en sten som släpptes från mig och om jag nu verkligen ville göra det här så ska det inte kännas så! Antar att eftersom att jag drömt om det så länge som sen jag var 13 så har jag lurat mig själv att tro att jag fortfarande vill det lika mycket. Men om den starka viljan som jag hade kommer tillbaka så kan jag ju alltid återaktivera mig eller hur? :) Så det var mitt eget beslut för att det ska inte kännas så om man verkligen vill åka, kommer fler chanser till roliga saker. :) Så nu har jag börjat söka jobb igen! :)


Märker nu i efterhand att det här inlägget blev visst inte så kort, hoppas ni orkar ta er igenom det! :)


Ha en bra dag! :)

PussPuss! <3

Presentation


Jag är en 23-årig tjej som lämnat hemstaden Örebro för storstaden Stockholm där jag jobbar på Nomor och stortrivs!

Min fritid fylls utav vänner och träning :)

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästboken

Besöksstatistik

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Ris


Ovido - Quiz & Flashcards